Ask Experts Questions for FREE Help !
Ask
    Artem's Avatar
    Artem Posts: 61, Reputation: 5
    Junior Member
     
    #1

    Feb 8, 2009, 04:06 AM
    German Checkup
    Ok I've written this little essay about football/soccer in German.
    But I don't know if it makes sense.. Can anyone with proper German give it a read and maybe help me with some major spelling/grammar mistakes?

    Meine Lieblings-Sport ist Fußball. Ich treibe das nicht, aber ich gehe gelegentlich zu einem Spiel, oder ich fernsehe ein. Fußball ist toll! Aber es gibt regeln.
    Für ein Spiel muss man 2 Teams haben. Jedes Team besteht aus elf Spielern.
    Unter anterem: ein Torwart, ein Stürmer, die Mittelfeldspielers und die Verteidigers.
    Das Ziel des Fußballs ist um den Ball I'm Tor des Gegners zu schießen.
    Die Spieler mussen auch Ausrüstung bekommen: für der Torwart die Handshuhe (er durft den Ball mit die Hände berühren), und für alle spielers speziale Fußballschuhe und auch die Beinschutz.
    Große foule am Fußball sind: den Ball mit den Händen berühren, ein Spieler bekämpfen oder rufen gegen den Schiedsrichter.
    Viele leute verstehen nicht wie ein Abseits werkt. Ein Spieler ist I'm Abseits, wenn er vor die letzte Verteidiger steht und der Ball bekommt. Passive Abseits ist wenn ein Spieler vor die letzte Verteidiger steht aber der Ball nicht bekommt.

    Dass wer mein Rede zum Fußball.
    Thanks.
    urbania's Avatar
    urbania Posts: 4, Reputation: 1
    New Member
     
    #2

    Feb 26, 2009, 01:15 PM
    Hey,
    I don't know if it is too late for a response,but I just registered to this site a couple of days ago.I am german,so I am sure I can help you.Let's see.

    Mein Lieblingssport ist Fussball.Ich selber spiele kein Fussball,aber ich gehe gelegentlich zu einem Spiel oder ich schaue es mir I'm Fernsehen an.Fussball ist toll!Aber es gibt bestimmte Regeln.Fuer ein Spiel muss man 2 Teams haben.Jedes Team besteht aus elf Spielern.
    Unter anderem: einen Torwart, einen Stürmer, den Mittelfeldspielern und die Verteidigern.
    Das Ziel des Spiels ist es den Ball ins Tor des Gegners zu schießen.
    Die Spieler muessen auch Ausrüstung bekommen: für den Torwart Handshuhe (er darf den Ball nur mit den Händen berühren), und für alle Spieler spezielle Fußballschuhe sowie auch einen Beinschutz.
    Schwere Fouls beim Fußball sind: den Ball mit den Händen berühren, einen Spieler verletzen oder den Schiedsrichter beschimpfen.
    Viele Leute verstehen nicht was Abseits bedeutet. Ein Spieler ist I'm Abseits, wenn er vor dem letzten Verteidiger steht und den Ball bekommt. Passives Abseits ist wenn ein Spieler vor dem letzte Verteidiger steht aber der Ball nicht bekommt.

    Das war mein Beitrag zum Fußball.

    That is it more or less... hope I could help you if not too late.
    Artem's Avatar
    Artem Posts: 61, Reputation: 5
    Junior Member
     
    #3

    Feb 26, 2009, 03:00 PM

    Bit late, but thanks anyway :p

Not your question? Ask your question View similar questions

 

Question Tools Search this Question
Search this Question:

Advanced Search

Add your answer here.


Check out some similar questions!

Grandparents were German Jews - Can I get a German Passport? [ 2 Answers ]

I know a few years ago there was a program that allowed children and grandchildren of Holocaust-era German Jews to apply and receive German passports. I cannot find any information about this on the internet, but I'm hoping someone can point me in the right direction. My father's parents both...

Checkup for diseases [ 1 Answers ]

If your under 18 do you need your parent to go with you to have a checkup about if you have any kind of disease

My father is German, Can I get a German Passport and how? [ 1 Answers ]

Hi , I want to get a German Passport. My father is German , living in Australia. What do I need to gain a German Passport. >Moved from Forum Help<

Postpartum checkup [ 4 Answers ]

I go in for my checkup tomorrow and was just curious on what goes on and if they test to see if you are pregnant again during the checkup.

28 week checkup... Seven months and counting [ 2 Answers ]

I just thought you might like an update on how things are proceeding with the twins as far as my doc appointments go... I started at the dr's at around eight thirty this morning and waited and hour to have my blood drawn to test for the Rh antibodies and for my three hour glucose test... yuck....


View more questions Search